28 Haziran 2009 Pazar

END OF AN ERA?*

Bizim neslin, sorunu hep bu oldu...arada kalmak(nesil filan diyince yanlış anlaşılmasın, henüz yaşlı diilim, just born in 80)...Televizyonun elle değiştirildiği, koccaa bir kutu olduğu halini, hatta siyah-beyaz dönemini de gördük, televizyonun artık neredeyse kağıt inceliğini aldığı high-tech ve high-definition halini de...Teknoloji anlamında nice örnek verilebilir böyle... ve tabii az çeşitlilikten sonsuz çeşidin olduğu tüketim kültürünün gelişimine şahit olduk...

Diyeceksiniz ki...biz yaşamadık sanki bunları!! ne diye anlatıyorsun bunları!!!....haklısınız ama hemen size tüm bunları sorgulama sebebimi söylüyorum: Michael Jackson'ın ölmesi :(
MJ'in öldüğü haberini duyunca , "Galiba şimdi 20. yüzyıl gerçekten bitti" dedim kendi kendime...ve Türkiye'de 80'ler ve 90'larda yaşayan, Özal dönemi çocuğu-genci olarak yaşadığım travmalar bir bir gözümün önünden geçti...

Senelerce annemin "Amman kızım Kızılay, Sıhhiye tarafında olaylar varmış, o taraflara bugün gitme olur mu" tembihleriyle büyüyen ve benimle birlikte büyüyen kocccaa bir apolitik 80 kuşağııı!!! Yani bu kadın niye habire bana böyle diyor diye sorguladığımda ve yakın tarihe merak sardığımda, eşşek kadar insan olmuştum bile, iş işten çoktaaan geçmişti...

Tüketim üzerine kurulu, kapitalist sistemin ve pop kültürün etkilerinden nasibini alan bizim nesilin bu arada nedense biyolojik bi özürü olduğunu da düşünüyorum...mesela uzun boylu insan sayısı nedense az, bizden sonraki nesilde ise bi selvi boylar, bi sulak yerde büyümüş efekti....(bunun konumuzla alakası olmadığını biliyorum, ama hep içimde kalmıştır yazmak istedim, sadece hasetlik galiba ;))

Pop kültürün en büyük sembolü olan ve dönemin analizi için her türlü ipucunu müziğiyle ve yarattığı dansıyla gözler önüne seren MJ öldü... ama bizim neslin çoğu hala hayatta....O zaman hızlı yaşamaya, çabuk ve çok tüketmeye ve çabuk unutmaya devam...Ne de olsa bize büyürken bişeyi merak etmemek, bilmemek, bilsek de anlamamazlıktan gelmek tembih edilmedi mi???!!! 3 maymunu oynamaya devam...
*BİR ÇAĞIN SONU MU?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder