21 Ekim 2009 Çarşamba

VE LONDRES....

Dile kolay, koca 6 sene...Ankara ya da İstanbul olsa şehrin değişiminden evimin yerini bulamazdım ama tabii Avrupa :) Londra'yı aynı 6 sene önce bıraktığım gibi buldum...

Hiç mi değişiklik yok? Elbette var...Ekonomik kriz feci vurmuş, Londra'da artık daha fazla mutsuz insan var, biraz daha yoksul, biraz daha güvensiz ama yine de güzel :)

Bi de teknoloji...neredeyse peynir-ekmek gibi buradaki cep telefonu şirketlerinin Türkiye'ye göre ucuza sattığı blackberryler, iphonelar...Kötü etkilemiş bu durum İngilizleri (Londra'da İngiliz mi var diyebilirsiniz, haklısınız, o zaman) Londralıları diyelim...Artık Londralılar, metroda, otobüslerde daha az kitap, dergi, gazete okuyor...Herkesin elinde internet bağlantılı cep teli...cıp cıp cıp sağa-sola mail atılıyor, hatta msn'den chat yapanına bile şahit oldum...
"Ya seversin, ya nefret edersin" sınıflandırmasına sokulan şehirlerden biri Londra...Nasıl baktığına bağlı şehre, gri bulutlara, genelde çiseleyen yağmura ve olmayan yemeklerine :) fazla takılmamak gerek...Akan hayat, yapılacak milyonlarca şey ve parkları ise benim odaklandığım noktalar...
Şimdilik, tanıdık ama yeni bir başlangıç Londra benim için...Gezilenler, görülenler, şahit olunanlar ve de en önemlisi akla takılanları anlatmaya devam :)
Henüz kendimi şehre ait hissetmediğimin, turist Ömer kıvamındaki halimin kanıtı olan objektifimden 3-4 kare :) Akşamüstü Westminster-Parlamento binası ve de meşhuuur Notting Hill-Portobello Road....






3 yorum:

  1. Aslicigim ne kadar güzel senden haber almak ve yazdiklarini okumak. Sık sık yaz bizi sensiz, habersiz birakma... Londra'da hava coktan sogumustur simdi (Burada hala gunes kendini hissettiriyor da) Kendine cok dikkat et... Sevgiler
    Umur & Ada

    YanıtlaSil
  2. Umur ve Ada :)
    Çok teşekkür ediyorum yazdıklarınız için...Hava inanmayacaksınız ama daha buralarda da soğumadı, hatta zaman zaman güneş bile çıkıyor...Sizlere Londra'dan haberler vermeye devam edeceğim...Öpüyorum çok...Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. bize yarıyor turist ömercim, bize yarıyor :)
    resimler, hikayeler.

    YanıtlaSil