24 Ekim 2009 Cumartesi

EVE DÖN JOE GİBİ












Bugün Londra'nın "özgürce konuşulabilen" en bilinen köşesi "Hyde Park Corner"da, binlerce savaş karşıtı buluştu..."İngiliz askerleri Afganistan'dan dönsün" diye bağırdı herkes, ama konu sadece Afganistan değildi, tüm Orta Doğu için yürüdü binlerce kişi...

Bu sorunlu topraklara İngilizlerden kendimi daha yakın hisseden ya da daha yakın hissettiğimi zanneden ben ise, İngilizlerin ağzından "Orta Doğu'da barış" sloganını duyunca tarif edilemez bir tuhaflık hissettim.

Fotoğraf makinamı kapıp Hyde Park'a gittim ve şu sorunsalla karşı karşıya kaldım: Elime tutuşturulan binlerce broşürü mü tutsam, yoksa yağan yağmurdan ıslanmasın diye fotoğraf makinamı mı kurtarsam, bir elle şemsiye tutulurken diğer elle fotoğraf makinesi nasıl tutulur ve zoom yapılır, bu fotoğraf makinesini yağmurda taşımak ne de zormuş, yağmurdan ve ıslanmaktan nefret eden benim 365 günün 300'ünün yağmurlu olduğu bir şehirde işi ne, vs...

Derken kafamdaki bunca soru, gencecik bir adamın yürüyüşün başına geçmesi ve basının ona gösterdiği inanılmaz ilgiyle dağılıverdi: Joe Glenton. Savaşın başlamasının ardından, 2006'da Afganistan'a gitmiş Joe, savaşmış da ama yapamamış, dönmüş kendi isteğiyle, gitmek zorundasın dönemezsin demişler reddetmiş, şimdi yargılanıcak Glenton, ve sivil cezaevine gönderilmesi olası...

Bugün Joe, yürüyüşün simgesiydi ve en başındaydı, karısıyla beraber...bağırdı herkes: "Eve dönsün herkes, Joe gibi"...Ben de Joe'nun hikayesini öğrenince şemsiye, yağmur ve fotoğraf makinası üçlemesine daha fazla kafa yormamam gerektiğini anladım :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder